Nuffnang Ads

9 November 2013

saya ada akaun keek hihihihi

assalamualaikum

hye! 

selain dari akaun facebook, yahoo messenger, blog... and sekarang aku tambahkan satu ahli lagi, iaitu akaun keek.. wakaka~ aku jenis malas nak bukak banyak akaun, twitter bagai, sebab takut lupa paswed punya pasal kan.. so better ukur baju di badan sendiri, kalau tak mampu tu buat cara tak mampu ye dak? biaq p depa suma ada banyak akaun hiburan janji kita err errr... depa jenis ingat paswed tak apa..yang kau ni? kalau dah bukak satu akaun tu, mula la macam-macam jenis paswed aku tibai (hentam) hahaha

cerita ni 3 minggu yang lalu kot..

semalam aku bosan, so tengah godek-godek laptop aku ternampak keek kawan aku Nadia, so aku tontotn la sekejap dia punya keek, macam best jerr macam bestt jerr.. hehe.. aku pun gatai on akaun keek. hehehe first time guna, yeahhh testing dulu, sampai kena angkat-angkat laptop tu (maklum la, aku bukan ada gajet yang senang nak di angkat-angkat) haha, dah macam orang gila. pastu dok hyeee hyeee banyak kali.. pastu gelak sorang-sorang.. kekekeke

bila aku tengok balik apa yang aku rakam tu, arghhh malunya, entah papenyaa.. so aku delete.. buat lagi, then delete. lepas tu dah jadi hobi.. haha...lepastu aku ambil keputusan untuk abaikan akaun keek, sehingga lah aku lupa paswed (see! susah kan ada otak macam mak nenek ni haha) actually dah tak minat kan, lepas tu gatai pulak buat, kalau aku jenis bersungguh nak memang aku akan ingat la paswed dia.. hehe

antara blog dengan keek, aku lebih selesa dengan blog.. sebab blog kita hanya menaip, kalau ada salah sikit boleh delete... pastu siap boleh edit-edit sikit,. kalau keek? kau kena banyak bercakap, idea kena ada jugak, andddd paling penting percakapan, bahasa, perkara apa yang kau nak cakap tu kenalah yang bersesuaian, jangan pulak kau rakam pasal muka cantik kerr, kulit cantik kerrr, haa nanti tak pasal-pasal kau famous. hehehe dunia-dunia... sekarang nak famous senang je kan, tak payah pergi uji bakat, buat je something yang awesome, then publish kat orang ramai, nescaya kau akan famouszzzz.. hahaha hari-hari kau boleh update pasal diri kau, ibarat macam ada orang ambil tahu dan ambil berat pulak kan.. padahal lagi kau buat lagi orang kutuk ada la.. wakakakaka~ kesian...

dek kerana aku meluat tengok cara aku menyampaikan dalam keek, better aku delete je la... tapi akaun still "hidup", mana la satu hari nanti aku berubah hati nak guna balik keek tu..sungguh la tak tetap pendirian.. hehehehehe

tapi kawan aku cakap keek ni banyak kebaikan dia, pertama, kita berasa yakin apabila bercakap, berhujah, menyampaikan etc.. yang kedua, dalam masa yang sama, kita berjaya menarik minat orang ramai untuk menonton video keek tu kan..ketiga, boleh uji tahap idea spontan kita apabila bercakap.. dan lain-lain lagi...

so

the point is aku nak nasihat sikit...mana-mana yang ada video keek tu, aku harap, korang manfaatkan lah dengan sebaik mungkin..... jangan buat perkara yang boleh memalukan diri.. ingat mak bapak, ingat adik beradik.. malu wehhh kalau orang dok gelak-gelakkan kita, orang duk kutuk-kutuk kita hari-hari.. silap hari bulan tak keluar rumah la kau sebab malu nak berhadapan dengan public.. tapi bukan akaun keek sahaja, blog, fb etc... semua berkaitan dengan public semua kita kena jaga attitude, bukan nak cakap kena hipokrit.. tapi menjaga maruah masing-masing, dan juga memberi keselesaan kepada pengguna yang lain.. tanpa dicemari dengan benda-benda yang tak sepatutnya kita publish ..okey? aku manusia biasa, punya salah dan silap juga.. mohon keampunan sesama kita.. nah?

assalamualaikum...bye-bye :))




3 comments:

ezyra daniel said...

sekarang dah jadi trend kan spe pakai keek nie..tp sye jenis tak taw and malu nak ckp pe bila buat video.so keek bukan pilihan sye haha

Mysara Ab Rahman said...

kte mmg xda akaun keek...nk kene wt video ni mcm leceh ckit..hee

Irfan Iraz said...

Salam. Blogwalking sini :) Done follow ^^

http://belogbudakmuslim.blogspot.com/

Copyright Oleh Nurul 2011